Instalacje

W kabinie 

Rodzaj paliwa, jakiego w danej chwili chcecie Państwo użyć do napędu samochodu,  wybieracie za pomocą umieszczonego w zasięgu ręki przełącznika specjalnej konstrukcji. Poza możliwością wyboru rodzaju paliwa, przełącznik ten umożliwia odbieranie informacji o stopniu wypełnienia zbiornika gazem oraz o wybranej opcji zasilania: benzyna lub gaz.

Zwarta konstrukcja i estetyczny wygląd przełączników, a przede wszystkim niewielkie wymiary, ułatwiają ich montaż, w bardzo dogodnych do obsługi miejscach: na desce rozdzielczej, we wnęce schowka lub popielniczki, a nawet i na konsoli.

1 2 3 4 5 6

ludek02

W bagażniku 

Do Państwa dyspozycji pozostaje kilkadziesiąt zbiorników o specjalnej konstrukcji, mogących pomieścić od kilku do kilkudziesięciu litrów gazu płynnego propan - butan (LPG). Zbiorniki te umieszczone są w przestrzeni bagażowej pojazdu, ale mogą również zająć miejsce koła zapasowego.

Obecny stan sieci stacji gazowych w Polsce pozwala na montaż  stosunkowo niewielkich zbiorników bez obawy o brak możliwość uzupełnienia paliwa na trasie.

7 8 9 10 11 12

ludek04

Pod maską 

Pod maską auta, w tzw. przedziale silnika, umieszczona jest najważniejsza część instalacji gazowej każdego pojazdu. Stopień jej skomplikowania, mnogość użytych elementów, a przede wszystkim liczba elektronicznych podzespołów są wprost proporcjonalne do poziomu konstrukcji i technologii wykonania jednostki napędowej samochodu.

Najprostsze są instalacje gazowe przystosowujące silniki z zapłonem iskrowym i zasilaniem gaźnikowym. Nieco bardziej skomplikowane, a zatem i kosztowniejsze, są instalacje do silników z jednopunktowym układem wtryskowym.

Skomplikowanymi można nazwać instalacje niezbędne do adaptacji układów z tzw. wielopunktowym wtryskiem paliwa bazowego, gdzie do każdego cylindra benzyna dostarczana jest przez oddzielny wtryskiwacz, umieszczony bardzo blisko komory spalania.

I wreszcie bardzo skomplikowanymi są te systemy gazowe, które umożliwiają przystosowanie do napędu gazem nie tylko te najnowsze jednostki napędowe - spełniające wymagania obowiązujących aktualnie norm ekologicznych, ale i te - już nieco wyeksploatowane, mające poważne trudności z synchronizacją układu zapłonowego, a w konsekwencji, także - z zapaleniem we właściwym miejscu i czasie dostarczonej przez układ gazowy mieszaniny wybuchowej.

Powyższe wymagania spełniają powszechnie dostępne na polskim rynku  najnowsze generacje samochodowych instalacji gazowych, które przygotowany odpowiednio gaz dostarczają możliwie blisko komory spalania silnika. Są to tzw. układy sekwencyjnego wtrysku gazu, łudząco podobne do tych, z jakimi mamy do czynienia w przypadku benzyny. O najwłaściwszym dla Państwa samochodu systemie gazowym powinien poinformować Was kompetentny zakład specjalistyczny, przystosowujący pojazd do alternatywnego zasilania gazem płynnym (LPG).

13 14 15 16 17 18

ludek03