Reduktor NIKO

niko

Produkowany przez „AUTOGAZ”DOMAŃSKI reduktor LPG typ NIKO to reduktor jednostopniowy, zintegrowany z parownikiem i przeznaczony do współpracy z samochodowymi systemami sekwencyjnymi LPG.

Reduktor ma unikalny układ regulacji ciśnienia, pozbawiony tradycyjnej membrany i, co za tym idzie, wielu wad z nią związanych, występujących w tradycyjnych konstrukcjach.

niko2

Membranę zastępuje metalowy tłok, poruszający się w cylindrze połączonym z komorą redukcyjną reduktora. Na tłoku zabudowany jest zawór upustowy, chroniący komorę redukcyjną i połączone z nią obwody przed nadmiernym wzrostem ciśnienia przy zamkniętych (na stałe) wtryskiwaczach gazowych.

Po otwarciu zaworu upustowego, gaz wypływa do komory kompensacyjnej reduktora, a następnie, poprzez króciec i wąż łączący komorę z kolektorem ssącym, do układu dolotowego silnika.


5.smal

Spośród wielu reduktorów NIKO wyróżniają - wykonane ze sztucznego tworzywa - kolankowe króćce wodne połączone z korpusem reduktora i komorą wodną parownika specjalnymi złączami gwintowymi.

schemat.1.1.1

schemat_niko_2.1

Zwarta konstrukcja i niewielkie rozmiary NIKO sprawiają, że niemal pod każdą maską samochodową jest dla niego wystarczająco dużo miejsca. Dodatkowym ułatwieniem w tym względzie jest możliwość jego pracy, praktycznie, w każdym położeniu, a nawet w pozycji „do góry nogami”!

Zdobyte doświadczenie w ponad 6-letnim okresie produkcji reduktora oraz liczne sugestie jego użytkowników sprawiły, że obecnie możemy zaoferować jego odmiany o odpowiednich parametrach do różnorodnych zastosowań.

RODZINA_NIKO.1
tabela.niko.1

Badania drogowe, stanowiskowe oraz eksploatacyjne reduktorów NIKO wykazały, że charakteryzują się one:

  • stabilną pracą w całym zakresie eksploatacyjnych obciążeń,
  • doskonałą wymianą ciepła pomiędzy komorą wodną i gazową,
  • wysoką mocą cieplną parownika,
  • zadowalającą temperaturą gazu.


WYKRESY ILUSTRUJĄCE
ZALEŻNOŚĆ TEMPERATURY GAZU
OD OBCIĄŻENIA REDUKTORA

N I K O

niko.wykres.1



N I KO MCL


niko.mcl.wykres.1

Dla zapewnienia reduktorowi na stanowisku badawczym warunków termicznych maksymalnie zbliżonych do tych, jakie panują w pojeździe podczas jazdy z dużymi prędkościami i przy niskich temperaturach otoczenia, ograniczono temperaturę płynu podgrzewającego parownik do 75°C.

Racjonalność konstrukcji i wysoką klasę parametrów osiąganych przez reduktory NIKO widać doskonale dopiero po ich konfrontacji z innymi, popularnymi pretendentami do tego miejsca w zestawach (kitach) instalacji LPG przeznaczonymi do aut z silnikami o dużej mocy

niko.scen.tabela.1

Podczas eksploatacji każdego reduktora istotną rolę odgrywa łatwość jego obsługi i naprawy, dlatego „rodzina” NIKO ma ponad 80% wspólnych części eksploatacyjnych.

zestaw_1

Wszystkie reduktory NIKO mają taki sam znak homologacyjny, co w przypadku różnorodnych dopuszczeń „selekcjonowanych” - ma niemałe i praktyczne znaczenie.